Shop Mobile More Submit  Join Login
Why Wont You Scream by RadenWA Why Wont You Scream by RadenWA
Phew. Finally I done this, a COMMISSION from :iconwingmccallister:. Here featuring his OC and main character from his novel, Wing, who's being hostaged by a sorceress, Rachael.

And yeh it was a REQUESTED scene 'kay, so don't look at me liek that, it's not like I had turned into a psycho bloody bondage maniac or anything.Though I did enjoyed drawing those =P

Feh, it was late and I were kinda tired and unmoody when I finished this, so I can't say that this were the best I can make...but still, I did had quite a fun with SAI when I worked on this, mainly for the random glow effects.

Be telling me if you spot any weirdness or mistakes with the lighting, details or anything...I'm too tired to spot it myself.

Perhaps the lighting and shading for the cave wall and rocks. It made them looks like some styrofoam or plastic clump, didn't it :roll:

ANW, all characters belongs to ~WingMcCallister.
Art by me. ~WingMcCallister is the only one who have my permission to use or post this anywhere he want to.
Add a Comment:
 
:iconsilverwolfmichelle12:
silverwolfmichelle12 Featured By Owner Jan 2, 2012
that seems to hurt D:
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Jan 8, 2012  Student General Artist
It does. Pain is necessary for growth.
Reply
:iconsilverwolfmichelle12:
silverwolfmichelle12 Featured By Owner Jan 9, 2012
D: oookkk tham=nks for the lesson ^^
Reply
:iconthe-dirt:
The-Dirt Featured By Owner Sep 3, 2010  Hobbyist Traditional Artist
This one's awesome. I love the dark theme and how evil she looks.
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Sep 3, 2010  Student General Artist
:aww: good you got the theme...
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 16, 2010  Hobbyist Writer
Raden... you know it's funny when I've been reading through comments so much that I am picking up words in Indonesian and other dialects. :)
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 16, 2010  Student General Artist
Lol yeah we can learn a bit of random languages through comments. What words are you, like, picked anw? :XD:
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 16, 2010  Hobbyist Writer
I think I know what Kuasa gho'ib means.

I also can tell when people are loving the work and saying it's cool.
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 16, 2010  Student General Artist
:XD: lol.

I know I shouldn't use that word so often :XD:
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 16, 2010  Hobbyist Writer
lol Really? Then maybe I don't know what it means. What does it mean to you?
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 16, 2010  Student General Artist
It means magical powers, but in an "ancient" dialect. The fact that I use that dialect is ridiculously fun :XD:
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 16, 2010  Hobbyist Writer
ahh... I was going with supernatural authority lol

Props on the ancient though =3
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 16, 2010  Student General Artist
Supernatural, magical, they're not that different =w=
Reply
(1 Reply)
:iconadamantdiamond:
adamantdiamond Featured By Owner Apr 16, 2010  Hobbyist General Artist
Tadinya waktu liat thumbnail saya pikir yang nyala merah itu darah..
Ternyata bukan yang itu toh.
*kambuh* Blood~ <3 :love:
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 16, 2010  Student General Artist
Itu sejenis kuasa gho'ib :XD:
Reply
:iconriofird:
Riofird Featured By Owner Apr 15, 2010  Student Digital Artist
GYAAAAAAAAAH!!:jawdrop:
(sesuai dengan judulnya..):XD:
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 15, 2010  Student General Artist
Ati2 keselak, bapak O.o
Reply
:iconriofird:
Riofird Featured By Owner Apr 15, 2010  Student Digital Artist
:cough:
Tapi benda merah yang ngiket itu apa? Cinta?
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 15, 2010  Student General Artist
KUASA GHO'IB
Reply
:iconaetherya:
Aetherya Featured By Owner Apr 14, 2010  Hobbyist Digital Artist
Awesome... :omfg: Now, I AM a psycho bloody bondage maniac. Hey, don't look at me like that! Lawl. XDD
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 14, 2010  Student General Artist
Dun worry, you do draw bloody scenes GOOD. =P
Reply
:iconaetherya:
Aetherya Featured By Owner Apr 16, 2010  Hobbyist Digital Artist
:iconteheplz:
Reply
:iconkellyn87:
Kellyn87 Featured By Owner Apr 13, 2010
Yikes! Very cool.
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
:D
Reply
:iconphantea:
phantea Featured By Owner Apr 13, 2010
omg its cool!!!
i love the face of "ill kill you" :stab:
thanks for that great work
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Writer
lol Personally, I got the "I really hate you" vibe.
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
Thanks! The face speaks, huh? :XD:
Reply
:iconlightmage43:
lightmage43 Featured By Owner Apr 13, 2010
I love it! looks like a scene from an old horror movie.
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
That was the atmosphere :aww:
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Writer
"And yeh it was a REQUESTED scene 'kay, so don't look at me liek that, it's not like I had turned into a psycho bloody bondage maniac or anything.Though I did enjoyed drawing those"

^-- You did choose to draw it 3rd, though. LMAO ;)
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
:iconpervylenplz:
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Writer
I don't blame you, Wing is 'teh sex'. lmao
Reply
:iconchia-4rmfuture:
Chia-4rmfuture Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist General Artist
yeah, permainan cahaya memang menyeangkan di SAI tapi susah untuk menandingi photoshop untuk urusan yang satu ini... :D
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
Urusan yang mana, Lighting?

Sahaya sih lumayan seneng ya kasih laiting dek SAI. Kalo Potoshop menangnya buat maen warna, campur2 blending mode, teroz burn ma dodge tool nya.. :XD:
Reply
:iconraikozu21:
Raikozu21 Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Writer
first thing i said when i said this? "wow..."
dis is too cool!!!!!!!!
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
Yay :boogie:
Reply
:iconsaurodinus:
saurodinus Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Digital Artist
This background is pretty sweet! Congrats for another great drawing!
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
...glad you like it! I weren't so sure with my way of coloring the cave walls :aww:
Reply
:iconsaurodinus:
saurodinus Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Digital Artist
Oh It looks very spot-on! You should be proud!
Reply
:iconverderbt:
verDerbt Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist General Artist
I think it rather looks like fossilized bone than styrofoam ;p

Nah, man, ignore me - nice work, as always ^^ The red glow makes it somewhat difficult to discern his contours, but everything I see is to my liking :D

If I were him, I'd bite her thumb off right then XD
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 13, 2010  Student General Artist
For sure it just don't look like, ROCKS, end :XD:

Yeah, the problem of making drawing so dark and shadow-y is that the drawing outlines won't be so visible anymore, that's why I made the thorn-rope glowing, so at least you can follow how the tying-up works. That's what matters huh? ;)

Lol yeah. :XD: But he gotta already be so worn out and drained up of energy to even think of doing so. I mean, the dominatrix here is a sorceress, she atta know what she's doing :XD:
Reply
:iconverderbt:
verDerbt Featured By Owner Apr 14, 2010  Hobbyist General Artist
She sure does, judging from the way he'strussed. Looks adorably helpless, and his anger makes it even more cute.
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 14, 2010  Hobbyist Writer
^-- The outcome isn't very cute lmao.
Reply
:iconradenwa:
RadenWA Featured By Owner Apr 14, 2010  Student General Artist
:dance:
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner Apr 13, 2010  Hobbyist Writer
Holy crap.. it does look like fossilized bone. lol

I still think the facial expressions are priceless.
Reply
:iconverderbt:
verDerbt Featured By Owner May 4, 2010  Hobbyist General Artist
Finally! It just hit me what this scene reminded me of.

"Nine Lives" by Edguy.

The perfect soudtrack for this scene (and Wing in general, perhaps ^^)
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner May 4, 2010  Hobbyist Writer
Hehe. It reminds me of awesome. ;)
Reply
:iconverderbt:
verDerbt Featured By Owner May 4, 2010  Hobbyist General Artist
Did you listen to the song? ^^
Reply
:iconwingmccallister:
WingMcCallister Featured By Owner May 4, 2010  Hobbyist Writer
lol Not yet. :P but I will. Did you see bedivere version 2 ;)
Reply
:iconverderbt:
verDerbt Featured By Owner May 4, 2010  Hobbyist General Artist
No, it's probably still at the end of the about hundred submissions in my deviations folder :)
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 13, 2010
Image Size
1.9 MB
Resolution
1362×1659
Link
Thumb

Stats

Views
5,503 (1 today)
Favourites
71 (who?)
Comments
88
Downloads
106
×